Quantcast
Browsing latest articles
Browse All 40 View Live

Rustdag met bezoek aan Lourdes

Nadat we rustig hadden uitgeslapen, ons ontbijt hadden genomen, en alles opgeruimd hadden, werden de fietsen van de camper genomen. We fietsten

Peyrouse – Oloron-Ste-Marie 61 km

Na de rustdag van gisteren en het bezoek aan Lourdes, trokken we vandaag weer verder. Bij aanvang begon het licht te regenen, maar na tien minut

Oloron-Ste-Marie – St-Jean-Pied-de-Port 81 km

Gisteravond hadden we nog maar pas een wasje gedaan of de hemelsluizen werden opengedraaid. Dat ging zo de ganse nacht door. Onze was drogen was

St-Jean-Pied-de-Port – Huarte (Pamplona) 69 km

Niettegenstaande de zware bewolking bleef de regen toch uit. Dat was maar goed ook want vandaag moesten we de Pyreneeën over. Om 10 uur begon ik

Rustdag in Pamplona

Vandaag namen we de bus tot in Pamplona. Op de “Plaza de las Merindades” stapten we af en begonnen we aan onze tocht door de stad. Eén van de ee

Urroz (Pamplona) – Navarrete 119 km

Vanaf Urroz vertrok ik vandaag terug via de hoofdroute. Ik reed in een wijde boog om Pamplona. Een eerste stop was voorzien in Puente la Reina. Sa

Navarrete – Santo Domingo de la Calzada 62 km

Vandaag ben ik terug vertrokken onder een grauwe hemel. Ik zou er een korte rit van maken maar achteraf bleek hij nog korter te zijn dan ik voor

Santo Domingo de la Calzada – Burgos 88 km

Vandaag reed ik de provincie La Rioja uit om die van Castilla Y León binnen te rijden. Dat betekende ook dat de wijngaarden van de zogekende Rio

Rustdag in Burgos

Na het ontbijt reden we met de bus naar het centrum van Burgos. We begonnen ons bezoek aan de Plaza de España bij de fontein met dolfijnen. We v

Burgos – Carrion de los Condes 102 km

Onvoorstelbaar, maar na de mooie, zonnige dag van gisteren, had het weer bijna de hele nacht geregend. Bij het verlaten van Burgos moest ik nog

Carrion de los Condes – León 96 km

Vanaf de start deze morgen, was er net buiten Carrion de los Condes, weer een grindpad voorzien. Ook een alternatieve route die wel iets langer

Rustdag in León

Vandaag gingen we op bezoek in León. Deze stad was ooit de koningsstad van Castilië. Momenteel is het de provinciehoofdstad van Castilië y León.

León – Ponferrada 113 km

Om 9u30 reed ik al dwars door León en langs de statige kathedraal richting station om mijn tocht verder te zetten. Ik had ervoor gekozen om via

Ponferrada – Samos 88 km

Toen alles netjes opgeruimd was, verlieten we de mooie en aangename camping van Villamartin en reden terug naar Ponferrada waar ik gisteren was

Samos – Arzùa 89 km

Na een rustige nacht in Samos gaat het eerste gedeelte van de rit richting Sarria en later naar Portomarin. Sarria die amper op 11 km voorbij S

Arzùa – Santiago de Compostela 52 km

Vandaag is het de finale, dan komen we aan in Santiago de Compostela. Wat een naam! We rijden terug naar Arzùa waar wij samen eerst nog wat bood

Santiago de Compostela (Zaterdag en Zondag 7 en 8 juni 2008)

Het doel is bereikt. De strijd tegen de zon, wind, regen en hellingen is gestreden. We kunnen rustig vanaf de camping te voet naar de stad van J

Bertamiràns – Cabo Fisterra 89 km

Het gaat er druk aan toe op de camping in de vroege morgen. Veel pelgrims staan op het punt om te vertrekken. De Duitsers met hun mobilhome kere

Tot slot een bedankje

Nu de weg naar Santiago de Compostela en Fisterra is afgelegd, en ik 2452 km op de teller heb staan, wil ik niet nalaten om iedereen zowel fam